NARA žurnalistai Karolis Pilypas Liutkevičius ir Mindaugas Drigotas aplankė 22 Lietuvos mokyklas, kad supažindintų moksleivius su medijų raštingumo principais ir mokytųsi iš pačių mokinių. Studijoje jie pasidalino kelionės rezultatais. Moksleivių perspektyvą į diskusiją atnešė Urtė Žukauskaitė, nacionalinės debatų akademijos finalistė. Visi kartu bandėme suprasti, kokią žiniasklaidą jauni žmonės vartoja ir kaip Lietuvos mokyklose išugdyti kritiškesnį žvilgsnį į ją?
Pavasarį Kauno Jėzuitų gimnaziją baigusi Urtė ėjo į mokyklos debatų klubą – ten ji pirmą kartą susipažino su tarptautinės žiniasklaidos paveikslu. „Perskaičiau „The Economist“ ir supratau, kad straipsniai gali būti ne tik informatyvūs, bet ir smagūs. Bet lietuvių kalba tokių rasti buvo labai sunku.“
Šiemet Urtė persikėlė gyventi iš Kauno į Vilnių, kur pradėjo studijuoti teisę. Studentė nori tęsti mokyklos tyrinėjimus ir atsakyti į klausimą – kaip mokykloje galima didinti kritinį mąstymą apskritai, ne tik žiniasklaidos atžvilgiu?
Tolesniam domėjimuisi:
We Should Teach Media Literacy in Elementary School, Prateek Puri, Scientific American
Can we make media/news literacy universal? We’re going to try, Dan Gillmor
News literacy vs. media literacy. How academics are differentiating critical thinking skills, Jihii Jolly, Columbia Journalism Review
Investicija į žurnalistiką yra investicija į mus visus. Palaikykite NARA darbą finansiškai: